Streda, 11. Jún 2014 | Prílohy k správe | Tagy

Stráviť denne štyri hodiny na internete nerobí mladým ľuďom vôbec žiaden problém. Vyplýva to z výsledkov štúdie Millennials+, ktorú uskutočnila agentúra TNS Slovakia na vzorke 1500 mladých ľudí vo veku 12-26 rokov.  Najčastejšie sú mladí ľudia na Facebooku, ktorý denne navštevuje až 81% z nich, pretože tam môžu robiť všetko to, čo ich baví – zdieľať zaujímavé obsahy, komentovať príspevky, písať statusy, ukladať fotografie, organizovať skupiny, hrať hry, spoznávať nových ľudí alebo četovať s kamarátmi.

Tretina (31%) mladých ľudí si denne okrem Facebooku otvorí aj Google  a štvrtina Gmail (25%). Ďaleko za prvou trojkou, pod hranicou 10%, nasledujú slovenské weby ako pokec, azet, centrum či sme.

Facebook dominuje aj medzi sociálnymi sieťami, ktoré mladí ľudia využívajú. Svoj profil si už na ňom vytvorili takmer všetci. Dobrá polovica je tiež na Pokeci alebo Google+. Dnešná mládež navštevuje aj Twitter (15%) a Instagram (9%).

A ako sú na tom mladí s využívaním technológií? Dotykové displeje sú pre nich samozrejmosťou. V súčasnosti vlastní smartfón  väčšina z nich (78%) a štvrtina (25%) uvažuje o jeho kúpe v budúcnosti. Na ústupe sú klasické tlačidlové mobilné telefony, o ktorých kúpe už neuvažuje prakticky nikto.

Medzi obľúbené zariadenia patria aj notebooky, ktoré vlastnia takmer tri štvrtiny (73%) mladých ľudí. A potenciál má tiež tablet, ktorý v súčasnosti vlastní každý piaty (21%) a približne rovnaký podiel (19%) si ho už čoskoro plánuje kúpiť.

O štúdii Millennials

Voľnopredajná štúdia bola realizovaná na vzorke 1500 respondentov vo veku 12-26 rokov. Respondentov sme následne prerozdelili do 4 základných vekových skupín – 12-15 rokov, 16-19 rokov, 20-26 rokov bez VŠ a 20-26 rokov s VŠ. Okrem týchto rozhovorov sa zrealizovalo ešte 16 etnografických stretnutí. Zber dát sa uskutočnil v októbri a novembri 2013 prostredníctvom internetu. Prvé výsledky z prieskumu boli zverejnené v marci 2014.

Štúdia monitoruje životy mladých: zameriava sa na ich životný štýl, hodnoty, názory, životné postoje a správanie. Tiež sleduje konzumáciu médií, technológií či spotrebiteľské správanie, obľúbenosť značiek a celebrít, ako aj množstvo ďalších oblastí.

Hlavné témy štúdie sú rozdelené do viacerých častí:

  • ŽIVOT - Typický deň, Vzťahy a priatelia, Šport, Čo je „in“ a čo je „out“ , Hodnoty, Vyhliadky do budúcna, Naše miesto vo svete, Životný štýl mladých (Lifestyle), Spokojnosť s vlastným životom (Trim)
  • TECHNOLÓGIE - Technologické hračky, Mobilné telephony, Internet a sociálne siete
  • MÉDIÁ - Vnímanie médií, Televízia, Rádio a hudba, Časopisy a noviny, Celebrity, Značky
  • SPOTREBITELIA - Príjmy a výdavky, Míňanie v kľúčových kategóriách, Nakupovanie cez internet

Viac info na: millennials.tns-global.sk 

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

www.millennial.tns-global.sk

 

 


Prílohy k správe


Tagy