
V oblasti Utility sa realizuje celá škála riešení ako pre energetický sektor tak aj pre klientov ostatných sieťových odvetví, napr. priemysel, infraštruktúra, stavebníctvo.
Liberalizácia trhu s energiami postupne prináša aj do tohto trhu konkurenciu.
V oblasti distribúcie elektrickej energie a plynu sa v súčasnosti hrá o veľkých, firemných zákazníkov, ktorí majú možnosť výberu dodávateľa.
Počet dodávateľov energií, ktorí na Slovensku dodávajú súčasne zemný plyn aj elektrickú energiu, sa neustále rozširuje.
Alternatívni dodávatelia energií sa v porovnaní s veľkými hráčmi na trhu snažia nových zákazníkov osloviť predovšetkým výhodnými ponukami a nižšími cenami.
Teplárenské spoločnosti taktiež stoja pred konkurenciou alternatívnych zdrojov a individuálneho vykurovania.
Prieskumy pre utilitné spoločnosti sú založené na poradenstve a inovatívnych riešeniach, ktoré klientom umožňujú vyvíjať efektívnejšie vzťahy so svojimi zákazníkmi a zabraňujú vytváraniu zlých obchodných rozhodnutí.
Klientom pomáhajú pri plánovaní, realizácii a hodnotení marketingovej komunikácie.
Výskum realizovaný na globálnej úrovni poskytuje bezkonkurenčné zdroje pre zber dát, analýzy a interpretácie.
Skupina TNS pracuje s najväčšími firmami utilitného trhu na celom svete.
Okrem vlastných lokálnych skúseností má prístup k sektorovej expertíze s viac ako dvadsaťročnými skúsenosťami v oblasti výskumu utilít.
Na trhu energií a utilitných spoločností je skupina TNS aktívna predovšetkým v oblasti výskumov business-to-business.
Riešenia šité na mieru
Riešenia šité na mieru pre energetický sektor aj pre klientov ostatných odvetví zahŕňajú:
- menšie, hĺbkové štúdie navrhnuté na zistenie potrieb, očakávaní a vnímanie zákazníka
- veľké, medzinárodné štúdie, ktoré sú zamerané na aktuálne trhové trendy, momentálne vznikajúce problémy v oblasti a obchodné príležitosti
Sektor Utility neustále rozvíja svoje služby ako z hľadiska poskytovaných výskumných riešení, tak aj smerom na nové trhy.
Poskytované služby rozširuje aj o ponuku licencovaných značkových riešení.
Hlavné typy výskumov, ktoré v tejto oblasti realizujeme, sú:
- kvantitatívne ad-hoc výskumy podľa aktuálnych informačných potrieb klienta
- kvalitatívne výskumy – skupinové diskusie a hĺbkové rozhovory
- business-to-business výskumy
- mystery shopping
- voľnopredajné štúdie
Projekty vhodné pre trh utilít
Skúsenosti a znalosti našich odborníkov na utilitné trhy pokrývajú širokú škálu projektov:
- určenie cieľového trhu
- analýza potenciálu trhu týkajúca sa produktov a služieb
- analýza štruktúry trhu
- testovanie nových produktov a komunikačných konceptov
- optimalizácia cien a tariff
- optimalizácia produktov a služieb
- vyhodnotenie znalosti značiek, analýzy imidžu konkurencie
- testovanie a vyhodnotenie efektivity reklamy
- meranie vzťahu k značke
- meranie imidžu spokojnosti
- regionalizácia a individualizácia trhového potenciálu
- skúmanie spokojnosti a lojality zákazníkov, zamestnancov a ostatných stakeholderov